Powder coating $$??

RideCBR.com Forums General Tech Discussions Powder coating $$??

This topic contains 11 replies, has 5 voices, and was last updated by Profile photo of admin admin 5 years, 7 months ago.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #1915
    Profile photo of qteter
    qteter
    Registered Member
    RideCBR Newbie
    Points: 509

    Is it hard to do your own powder coating?? Ad how much would supplies cost??
    If it is hard or not worth the money, how much does a shop charge and what shops will do it? Probably just gonna be doing smaller parts like rear sets

    #1918
    Profile photo of mactacular
    mactacular
    Registered Member
    RideCBR Addict
    Points: 9,916

    what are you trying to powdercoat? you gotta have an oven to bake whatever ur doing it in…I guess a home oven would be okay..idk…lol..but I think it has to get up to some super hot temps..

    #1921
    Profile photo of qteter
    qteter
    Registered Member
    RideCBR Newbie
    Points: 509

    Probably just the rearsets and pegs

    #1925
    Profile photo of mactacular
    mactacular
    Registered Member
    RideCBR Addict
    Points: 9,916

    idk dude, u should be able to get it done for around $50 for those two…lol..id pay someone else who knows what theyre doing!

    #2082
    Profile photo of broccoli2
    broccoli2
    Registered Member
    RideCBR Regular
    Points: 1,232

    Iv’e been thinking the same thing.. It’s actually not to hard. check out harbor freight.. You can use your home oven but not sure you want to do that in your house. I had a friend that bought a cheep oven on CL and put it in his garage. If I remember it needs to get to 450 degrees. a proper small PC oven is in the $500 range at HF.. If you try it just don’t use your rear sets as your test. I would try a few other items first.
    If you do it post some pic’s and let use know how it works out

    #2083
    Profile photo of admin
    admin
    Registered Member
    RideCBR Guru
    Points: 127,277

    You can get those both dipped for $30 a piece or so and it will be flawless. Otherwise you need an oven in your garage, $100+ in parts and supplies, and one big pain in the ass.

    #2101
    Profile photo of qteter
    qteter
    Registered Member
    RideCBR Newbie
    Points: 509

    Sounds like I’m going to the shop! Are there specialty shops or what kind of places do it?

    #2103
    Profile photo of broccoli2
    broccoli2
    Registered Member
    RideCBR Regular
    Points: 1,232

    type in powder coating and the city your in, in google and you will get plenty of places

    #2148
    Profile photo of mactacular
    mactacular
    Registered Member
    RideCBR Addict
    Points: 9,916

    or talk to @tripage!!! hes on this site and I hear he does some pretty damn good work! he specializes in doing motorcycle parts too

    #2328
    Profile photo of atx600rr
    atx600rr
    Registered Member
    RideCBR Regular
    Points: 4,527

    I want to plastidip my rearsets black

    #2490
    Profile photo of qteter
    qteter
    Registered Member
    RideCBR Newbie
    Points: 509

    Yeah just don’t wanna send em off is the issue with tripage.
    What’s plastidip?

    #2499
    Profile photo of admin
    admin
    Registered Member
    RideCBR Guru
    Points: 127,277

    It’s a plastic spray. Do a google search, it’ll show you images pre and post. Looks good if done right but not permanent.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)

You must be logged in to reply to this topic.